Jurnal de Misiune din Târgu Mureş: Lucrarea în proiectul Rroma
14 Mar, 2017

„Strigă în gura mare, nu te opri! Înalţă-ţi glasul ca o trâmbiţă!” Isaia 58:1a Salutări sfinte din Târgu Mureș! Vă salut cu dragostea Mântuitorului nostru. Sunt atât de mulţumitor pentru harul Domnului cu care ne-a condus în anul care a trecut. Pot observa lucrarea Sa în viaţa mea, care laudă numai pe El, pot vedea grija/ providenţa Sa, care vorbeşte numai despre bunătatea Lui, şi pot vedea dragostea salvatoare, cu care atinge alţi oameni prin slujirea mea, și care este numai meritul Lui. Nu există cuvinte, cu care i-aş putea mulţumi, dar în acelaşi timp îl slăvesc, pantru că vă foloseşte în această lucrare, în viața mea, și prin mine în viaţa altora. De aceea aş dori ca la începutul anului să vedem câteva puncte din această dragă lucrare, şi să mulțumim lui Dumnezeu pentru cel mai mare „cadou”, adică Isus Cristos, care a fost trimis din dragostea Lui nemărginită. LUCRAREA MEA ÎN PROIECTUL RROMA! Cu începerea toamnei lucrarea mea a început să revină la ”cursul ei normal”, dar au fost și câteva drumuri mai interesante și câteva experience mai neobișnuite. ORELE DE BIBLIE PENTRU COPII ŞI ÎNVĂŢAREA LIMBII Orele de limbă, care s-au stins în timpul verii, au reînceput din toamnă. Și orele de studiu biblic pentru copiii din cele două sate au fost relansate cu începerea școlii. M-am bucurat mult să observ, că copiii au așteptat acest timp și vin fericiți în fiecare săptămână la aceste întâlniri. În a doua parte a lunii septembrie a trebuit să întrerupem aceste ore, fiindcă am plecat în Republica Moldova pentru 2 săptămâni. Această vizită de obicei o facem în timpul verii, dar din cauza lucrului în străinătate, romii numai toamna se întorc în sat, de aceea ne-am dus în septembrie, ca să-i găsim acasă. În drum spre Republica Moldova, mica noastră echipă de trei persoane sa oprit lângă Iași unde am vizitat o communitate de romi și am discutat cu pastori locali. Între timp am așteptat-o și pe o domnișoară, care a venit din Oradea și ni s-a alăturat, fiind un mare ajutor pentru noi. Peste graniță ne-am întâlnit cu echipa olandeză compusă din 3 persoane și ne-am deplasat la familia păstorului local. Am slujit în biserică de multe ori, i-am vizitat și pe cei din Vulcănești și i-am pregîtit și pe ei pentru o slujire specială. La sfârșitul primei săptămâni am vizitat o altă biserică din Moldova (Schinoasa), și echipa de copii din Vulcănești au avut un program pentru ei. Tot atunci a fost un moment potrivit să discutăm cu păstorul local. Slăvesc pe Domnul, că am putut predica Vestea Bună în două communități. ALTE SLUJIRI FĂCUTE ÎN MOLDOVA Pe lângă slujirea cu copiii, am reușit să traducem câteva pasaje din biblie, pentru nevoile communității, în dialectul local, cu frații din bisercă. În același timp am putut prezenta materialele dezvoltate, și i-am încurajat să se împlice în această slujire cu noi. La sfârșitul săptămânii a doua, pe care am petrucut-o în biserica locală, am sărbătorit ziua recunoștinței. A fost o mare binecuvântare să slujesc atât prin predicarea Cuvântului, cât și prin cina Domnului, împreună cu fratele păstor. Pe lângă aceste evenimente am avut și câteva experiențe speciale. În timpul șederii noastre aici am locuit într-un apartament la parter. Într-una din nopți am avut un cutremur destul de serios, venit din județul Vrancea (România) de la Carpații de Curbură, dar s-a simțit până în mijlocul Rep. Moldova. În noaptea aceea am adormit foarte greu, și la ora două noaptea m-am trezit. Prima dată nu am înțeles de ce, dar am decis să mă rog pentru diferite lucruri. După 10-15 minute am auzit un vuiet imens, care venea de sub pământ, iar patul de fier în care am dormit s-a mutat din loc câțiva centimetri buni. La prima sesizare am crezut că e doar imaginație, dar după ce am pus mâna pe perete aceasta făcea ”valuri”, iar în hol am auzit vocea colegilor mei, și am realizat că este realitate. M-am dus afară, și ei ziceau că a fost un cutremur probabil destul de mare, din care noi am prins doar latura. M-am uitat pe fereastră unde am observat, că oameni sunt pe stradă în parcare, tremurând de frig și de frică. Nouă, Domnul ne-a dat o pace specială așa că m-am dus înapoi în camera mea și m-am culcat. Replici ulterioare n-au fost, iar eu am fost atât de mulțumitor că Domnul m-a trezit pentru rugăciune și ne-a ocrotit în clipele grele. Slăvesc pe Domnul pentru toate oportunităţile de slujire şi de învăţare. Vă rog să vă rugaţi cu mine, ca Domnul prin mine să atingă aceste communități și să aducă trasformare. ATELIERUL DIN UNGARIA ȘI VIZITA ECHIPEI WYCLIFFE GLOBAL În timpul lunii noiembrie a trebuit să călătoresc încă odată, dar acum spre vest, în Ungaria, pentru o întâlnire internațională de lucru, pentru susținerea misionarilor. M-am bucurat mult să învăț, dar și să cunosc misionari din mai mult de 8 națiuni și din 6 organizați diferite. Tot la sfârșitul acestei luni ne-a vizitat o echipă de 3 persoane din partea Alianței Globale Wycliffe, care au făcut un mic reportaj despre lucrarea noastră cu romii. A fost o binecuvântare să vizităm communitățile locale și să slujim împreună.
Slăvit să fie Domnul pentru aceste oportunități. Să ne rugăm ca Domnul să folosească toate slujirile spre mântuirea oamenilor!
Slăvesc pe Domnul pentru toate binecuvântările din anul trecut şi mă rog ca Domnul să ne călăuzească şi în anul acesta!
Închei aici gândurile mele. Domnul să vă binecuvânteze. Mulţumiţi Domnului împreună cu mine:
pentru că au fost binecuvântate drumurile şi întâlnirile; pentru că am putut continua activ orele de limbă; pentru că am putut reîncepe orele de studiu biblic; pentru că au fost binecuvântate slujirile şi distribuţia materialelor; pentru bisericile și persoanele de acasă, care mă susțin din toate punctele de vedere. Rugaţi-vă pentru: Domnul să binecuvânteze mai departe orele de studiu biblic; Domnul să binecuvânteze atât comunitățile de romi cât și altele;
călăuzire în slujire; Domnul să lucreze în continuare pentru susținerea financiară încă necesară pentru misiunea internă şi externă. Cu dragoste în Isus Hristos, Zoltán! misionar Wycliffe România